De eerste dag..

8 augustus 2018 - Nederland, Nederland

Wow! Eerste dag zit erop, even terug denken aan vanochtend.. voorlopig laatste nachtje in mijn comfortabele, warme en fijne bedje gehad. Ik sliep goed maar wou er toch vroeg uit zijn, 5.30u ging mijn wekker.. toch nog even blijven liggen tot 6u. Weer even nadenken heb ik echt al me spullen?! Denk denk denk dat heb ik de laatste paar dagen voor t grote avontuur gedaan. Alles is nieuw. Ik heb dit nog nooit gedaan, niet gekampeerd niks! Ik bezat niet eens een fiets, scooter en auto jaaa dat wel super chill. Laatste spulletjes bij elkaar geraapt en in mijn tas gedaan.. oke ik ben compleet! Hoop ik.. ontbijt kreeg ik gelukkig weg. De sfeer is apart in huis. Het voelt een beetje gek, volgens mij besef ik nog niet goed dat t een heen reis is en voorlopig even niet terug rij naar huis. 8.30u zou ik weg rijden van huis, dat is t bijna. Ik meet twin(mijn neefje met wie ik dit avontuur aan ga) in het midden op een punt dat ongeveer even ver is van onze huizen. Ik geef de mensen die mij uitzwaaien een knuffel, totziens pap totziens mam totziens Bro totziens lieve vrienden tot snel! En ik rij de straat uit en heb nog steeds het besef niet want ik rij in mijn vertrouwde omgeving. Ik kom op de afgesproken plek aan, twin zie ik nog niet.. hij belt me op: "nog een stukje verder door Lin, naar boven op de heuvel". Ja hoor daar istie, ik geef hem een knuffel, "gaat het goed? Ja met jou? "Ja!" Oke let's go! Even wat gedoe met de GPS maar dat was snel gefixed. De route ging goed, temperatuur was lekker wel wat tegen wind. Eindpunt voor vandaag is Dordrecht. Ja hoor aangekomen op de camping. We gingen ervan uit rond de 60km te rijden dat is uiteindelijk wel rond de 70km geworden. We kregen een plek aangewezen ergens op een kleiner stuk grasveld. Maar nu moeten we nog boodschappen halen. Zetten we tent al neer en de spullen dat we er zeker van zijn dat we een plekje hebben, of toch alles weer mee op de fiets. Dat laatste hebben we gedaan, ik vind t nog geen fijn gevoel om mijn spullen te laten staan. Misschien ga ik dat wel nooit chill vinden haha. Jammer genoeg was de supermarkt (Lidl) aan de andere kant van t pontje dus weer t pontje over. Even wat eten gehaald, en dan snel weer terug. Voor t eerst in de buitenlucht onze tent opgezet, matje opgeblazen en alles erop en eraan. Twin ging even douche en ik ging daarna. Sanitair was prima! Nu koken. Na 4 pogingen kreeg twin het gasstel eindelijk aan. Jeej! Haha je moet wel geduld hebben. Heet water gekookt, over de couscous dan de doperwten in t hete water hoppa potje bonen erover en een beetje kruiden en eten maar! Daarna nog een kopje thee gemaakt, gezellig even gekletst met de kinders op de camping. Dan tanden poetsen, fietsen op slot, tassen bij de tent. En liggen maar. Heel raar, dit is gwn mijn mini huisje voor de komende tijd. Ik hoop dat ik er aan kan wennen..